Agregátní poptávka AD představuje reálný produkt, který by byl při dané cenové hladině kupován. Agregátní nabídka AS vyjadřuje, jak velký reálný produkt by firmy vyrobily a byly ochotny prodat při daných cenách.
Model AS-AD je pokračováním modelu multiplikátoru, avšak ruší se předpoklad fixní cenové hladiny => cenová hladina je proměnlivá. Model AS-AD slouží k alternativnímu odvození Y0 (rovnovážného důchodu), navíc vysvětlení rovnovážné cenové hladiny a popisu situace, kdy výrobní faktory jsou vysoce využity.
„Rovnovážný produkt je takový objem produkce, kdy při určité cenové hladině množství nabízených výrobků a služeb přesně odpovídá poptávanému množství.“
ad 4.1 Agregátní poptávka (AD)
AD = C + I + G + NX C = spotřební výdaje domácností; I = investiční výdaje firem; G = vládní nákupy výrobků a služeb; NX = čistý export