Bezpečnost vozidla je dnes ve velké míře sledovaný parametr. Je jedním z důležitých kritérií při rozhodování zákazníka o koupi automobilu. Vyspělé státy mají bezpečnostní limity automobilů zahrnuty ve své legislativě pro homologaci automobilů, resp. pro kontrolu technického stavu vozidel. Není proto divu, že bezpečnosti vozidla kladou výrobci automobilů při vývoji svých modelů velkou pozornost. Zvláště když každý úspěch v této oblasti mohou velice dobře zhodnotit a využít ke zviditelnění před konkurencí a zapůsobení na zákazníka. A naopak podprůměrné výsledky příliš velký dojem neudělají. V oblasti bezpečnosti vozidla lze mluvit o dvou oblastech zahrnujících řadu technických a technologický řešení. Rozlišujeme od sebe prvky, které dokáží kritické situaci, popřípadě nehodě zabránit, nebo mají přímý nebo nepřímý vliv na pohodu řidiče či usnadňují ovládání vozidla od prvků, které působí již při nastalé nehodě a snaží se maximálně redukovat její následky. První skupinu prvků označujeme jako aktivní prvky bezpečnosti, druhou jako pasivní prvky bezpečnosti, resp. mluvíme o aktivní a pasivní bezpečnosti vozidla.