Registrace | Přihlásit

Poznámky: Výpisky z knihy z předmětu Management

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Management - souhrn všech činností, které je třeba udělat, aby byl zabezpečen chod organizace
- umění dosáhnout toho, aby lidé udělali, co je třeba = organizovanou a systematickou snahu ovlivnit předmět svého zájmu žádoucím způsobem
- mobilizování a aktivizování všech zdrojů instituce a podstupování rizik s cílem dosáhnout žádoucích přínosů pro řízenou instituci
- umění rozdělit práci jiným

1) specifická aktivita
2) skupina řídících pracovníků
3) vědní disciplína

Manažer - samostatná profese, kdy pracovník na základě zvolení, jmenování, pověření,
ustavení, zmocnění aktivně realizuje řídicí činnosti, pro které je vybaven
odpovídajícími způsobilostmi, pravomocemi a odpovědnostmi.

Vrcholová úroveň řízení, vrcholové vedení (top management) - nejvyšší řídící pracovník/ci organizace; jejich postavení a pravomoci obvykle specifikují statutární dokumenty organizace, např.: reprezentují, koordinují činnosti, tvoří strategie a koncepce, zodpovídají za výsledky podniku

Střední úroveň řízení (middle management) - řídící pracovníci štábních útvarů či nižších liniových útvarů, závodů. V činnosti středních manažerů zaujímá největší podíl poskytování a získávání informací. Udává se, že tyto činnosti zabírají až 40 % jejich pracovního času.

Základní úroveň řízení (lower management), někdy též označovaná jako „management
první linie“; nejnižší úroveň řízení, kdy manažer již řídí výkonné pracovníky (předáci, mistři, vedoucí dílen, sales manažeři)
Hodnocení (0x):