• Souhrn všech činností, které je třeba udělat, aby byla zabezpečena funkce organizace. • nástroj domestifikace budoucnosti • Umění dosáhnout toho, aby lidé udělali to, co je třeba. • Umění rozdělit práci jiným. • Soubor názorů, zkušeností, doporučení, přístupů a metod, kterých vedoucí pracovníci (manažeři) užívají k zvládnutí specifických činností (manažerských funkcí), jež jsou nezbytné k dosažení cílů organizace (podnikatelských záměrů). • Management je tedy kombinace vědeckých poznatků a praktických zkušeností, zobecněných metod a postupů a postupně se stal samostatným vědním oborem a disciplínou.
Trojí význam slova management: 1. Specifická aktivita (profese) 2. Skupina řídících pracovníků (personifikace pojmu) 3. Vědní disciplína
Funkce managementu: a) sekvenční: plánování organizování řízení (řízení lidského kapitálu) vedení lidí kontrola b) paralelní: analýza problémů rozhodování realizace, implementace