I. Úkolem managementu je: umožnit lidem kolektivní výkonnost prostřednictvím společných cílů, společných hodnot, odpovídající struktury, školení a rozvoje - tedy všeho, co lidi potřebují, aby mohli odevzdávat výkon a reagovat na změny.
II. Jedním z KO faktorů je krizové okolí organizace.
III. Změnilo se okolí organizace → změnit kompetenční vrstvy manažera (zkušenosti - praxe, odborná způsobilost, osobnostní způsobilost, krizová gramotnost)
IV. Manažeři by měli ovládat moderní metody vedení lidí - mentoring, koučing, leadeship, manažering.
V. Manažeři by měli do praxe aplikovat zásady analýzy 4E - účelnost, účinnost, hospodárnost, odpovědnost.
VI. Hlavním znakem klasického managementu americké školy (taylorismu) je člověk ekonomicky se chovající k jehož motivaci slouží úkolová mzda a norma.
VII. Manžele Gilbrethovi prosazovali principy zjednodušování práce.
VIII. Evropská škola klasického managementu formulovala principy managementu organizace. IX. V. Pareto přišel s principem priorit - pravidlo 20:80.