1) Rozhodněte do které vrstvy komplexního výrobku patří následující položky čínského bistra: (5 bodů) a) Kuře Kung Pao …………………………………….jádro b) Bistro zapáchá ……………………………………..image c) ochotný personál, ale špatně se domluví …….image d) prodej jídla s sebou ……………………………….služby e) pálivé jídlo ………………………………………….jádro f) dostanu čínské hůlky ………………………….... služby g) čerstvé jídlo………………………………………....jádro h) jako příloha jasmínová rýže…………………… .jádro i) v TV říkali, že tam běhají krysy ……………… image j) Polední sleva………………………………………..služby
Jádro= souhrn základních fyzikálních a chemických charakteristik, které jsou objektivně měřitelné Služby (funkční vlastnosti - značka, obal, provedení, kvalita)= široce pojaté služby, které mohou prodeji předcházet, doprovázet ho, event.být poskytovány v průběhu užívání (např. poradenství, servis, záruka…) Image = představa o výrobku (firmě, značce), která vzniká ve vědomí spotřebitelů; založena na tom, co o výrobku vědí, ale i na tom, co si o něm myslí
2) Vysvětlete co je a jaký obvykle má smysl konglomerátní fúze
Spojení dvou společností, které nemají žádný společný vztah, nejsou spojeny ani horizontálně ani vertikálně, obecně nevedou ke vzniku podstatných obav z narušení hospodářské soutěže - např. fúze společnosti Božkov a pily
3) Co je segmentace trhu a jaký je její význam? Segmentační kritéria? - Cílem je zajištění co nejlepší pozice výrobku na trhu (Dobrá pozice = zákazníci vnímají tento produkt více než ostatní)
Výhody segmentace trhu: - lepší uspokojení potřeb zákazníků - efektivnější stimulace a distribuce výrobků nebo služeb - získání konkurenční převahy na trhu