Registrace | Přihlásit

Poznámky: Poznámky z přednášek a cvičení - Marketing a podniková politika - zimní semestr

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Současný marketing je podnikatelská koncepce, usiluje o nalezení rovnováhy mezi zájmy 2 protichůdných stran: ZÁKAZNÍK x FIRMA

1. úkolem marketingu je orientace na zákazníka a uspokojování jeho potřeb při současné tvorbě zisku v dlouhodobém měřítku.

Definice:
Jedna z koncepcí podnikání výrazně zaměřená na uspokojování zákazníka při souběžné tvorbě zisku v dlouhodobém měřítku.

VÝVOJ A TYPY MARKETINGU
- ve vztahu k úrovni poptávky (podle Kotlera) rozlišujeme:
konverzní marketing - je spojen s negativní poptávkou
např.: určitá skupina lidí na trhu odmítá určitý druh zboží (vegetariáni) » snaží se to změnit
stimulující marketing - poptávka neexistuje
např.: u určitého druhu zboží poptávka neexistuje, ztratilo to už význam (starý nábytek)
» chceme poptávku vytvořit, např. rozvinout informační kampaně
rozvojový marketing - jde o proces přeměny potencionální poptávky v reálnou
např.: kuřáci by toužili po neškodných cigaretách
remarketing - je spojen s poklesem poptávky
synchromarketing - to je problém sezónního zboží = kolísání poptávky; většinou se s tím nedá nic dělat, musíme s tím počítat
udržující marketing - nejvýhodnější stav, existuje úplná poptávka, měli bychom ale i sledovat změny na trhu
demarketing - není to spojeno s negativním jevem
proti působící marketing - zde je to spojeno s negativním jevem
Hodnocení (0x):