Současný marketing je podnikatelská koncepce, usiluje o nalezení rovnováhy mezi zájmy 2 protichůdných stran: ZÁKAZNÍK x FIRMA
1. úkolem marketingu je orientace na zákazníka a uspokojování jeho potřeb při současné tvorbě zisku v dlouhodobém měřítku.
Definice: Jedna z koncepcí podnikání výrazně zaměřená na uspokojování zákazníka při souběžné tvorbě zisku v dlouhodobém měřítku.
VÝVOJ A TYPY MARKETINGU - ve vztahu k úrovni poptávky (podle Kotlera) rozlišujeme: • konverzní marketing - je spojen s negativní poptávkou např.: určitá skupina lidí na trhu odmítá určitý druh zboží (vegetariáni) » snaží se to změnit • stimulující marketing - poptávka neexistuje např.: u určitého druhu zboží poptávka neexistuje, ztratilo to už význam (starý nábytek) » chceme poptávku vytvořit, např. rozvinout informační kampaně • rozvojový marketing - jde o proces přeměny potencionální poptávky v reálnou např.: kuřáci by toužili po neškodných cigaretách • remarketing - je spojen s poklesem poptávky • synchromarketing - to je problém sezónního zboží = kolísání poptávky; většinou se s tím nedá nic dělat, musíme s tím počítat • udržující marketing - nejvýhodnější stav, existuje úplná poptávka, měli bychom ale i sledovat změny na trhu • demarketing - není to spojeno s negativním jevem • proti působící marketing - zde je to spojeno s negativním jevem