V současné době, kdy jsou trhy nasyceny mnoha podniky, najdeme jen stěží podnik, který by dlouhodobě úspěšně existoval v konkurenčním prostředí, aniž by věděl jaký je smysl jeho existence a směr, kterým se chce v následujících letech ubírat. Mít stanovené podnikové poslání a mít podnikovou vizi je tedy základem procesu strategického plánování, které je nezbytnou součástí, každého úspěšného podniku v 21. století.
21. století se vyznačuje také rychlým rozvojem technologií, dynamickými změnami vnitřního a vnějšího prostředí podniku, globalizací a dalšími faktory, na které by měl být podnik schopen reagovat. Podnik by tak měl v závislosti na tomto prostředí měnit své produkty, služby, cíle a strategie, které vyplývají ze základních potřeb a přání zákazníků. Aby podnik mohl na přání a potřeby zákazníků vhodně reagovat, je zapotřebí, aby s nimi komunikoval. Marketing je poté jedním ze základních nástrojů, který podniku umožňuje komunikovat se svými zákazníky. Proto také marketingová strategie, kterou podnik zvolí, vytváří u zákazníků nejen povědomí a stávajícím podniku, ale také celkový obraz o podniku, který zákazník vnímá jako image podniku.
Svoji diplomovou práci jsem rozdělil do dvou základních částí. Části teoretické a části praktické. V teoretické části diplomové práce, jsem použil několik literárních zdrojů, které mi posloužily jako východisko, pro nalezení vhodných teoretických konceptů, pro řešení stanoveného problému diplomové práce. Tyto teoretické poznatky jsem následně uplatnil při řešení reálného praktického problému, malé stavební firmy.
Základním problémem, který je řešen v praktické části, je neexistence podnikového poslání, vize a marketingové strategie malého stavebního podniku. Proto základním cílem mé diplomové práce je zvolit vhodné poslání a z něho vyplývající strategické cíle, které budou pro daný podnik v praxi reálně použitelné, zároveň na základě strategických cílů, navrhnout marketingovou strategii, která by podniku po její implementaci usnadnila získávání nových zakázek na trhu.