Registrace | Přihlásit

Bakalářská práce: Marketingová strategie stavební firmy

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Úvod

V současné době na trhu existuje velký počet různých firem. Dnešní trhy jsou velice rozvinuté, a tak dochází k převisu nabídky nad poptávkou. Trhy 21. století se velice rychle mění, za následek to mají zákazníci, kteří velice citlivě reagují na ceny. Také na trhy vstupují noví a noví konkurenti, vznikají nové komunikační a distribuční kanály a neustále se mění způsoby využití technologií. Podniky 21. století tak musí být velice flexibilní a musí se dokázat přizpůsobovat právě těmto měnícím se trendům pomocí vytváření nových podnikových a marketingových strategií.

Stavebnictví je nedílnou součástí každé ekonomiky. Oživení stavebního trhu s sebou nese oživení celé ekonomiky a naopak. Podpora stavební činnosti dané země pomůže překonat negativní důsledky hospodářské krize. Vývoj stavebnictví předurčuje vývoj celé ekonomiky.

Cílem práce je na základě teoretického zdůvodnění charakterizovat místo a úlohu marketingové strategie v malém a středním podniku, analyzovat specifika marketingové strategie ve stavebnictví a tyto teoretická východiska aplikovat při analýze marketingové strategie společnosti Demorss s. r. o. Na základě výsledků analýzy vyhodnotit slabé a silné stránky marketingové strategie firmy, její hrozby a příležitosti a navrhnout možná opatření pro její zkvalitnění.

Tento cíl se odráží jak v teoretické tak praktické části této bakalářské práce. V teoretické části se zaměřím na definování marketingové strategie a charakteristiku vybraných pojmů v marketingu, jako mikro a makro prostředí, model pěti konkurenčních sil podle Portera, finanční analýza, SWOT analýza a marketingový mix ve stavebnictví. V teoretické části jsem rovněž využila několik literárních zdrojů, které mi posloužili jako
základ pro řešení analýz v části praktické.

V praktické části charakterizuji společnost Demorss s. r. o., analyzuji jeho činnost a jeho marketingovou strategii. Na základě zmíněných analýz a pomocí marketingových nástrojů doporučím vhodnou strategii, která by tak mohla pomoci vylepšit pozici firmy na českém trhu.

V této práci využívám metody indukce, dedukce, syntézy, ale i konzultace s odborníky.
Hodnocení (0x):