prvky firemní kultury, orientace pracovníků, hodnotící rozhovor, brainstorming, supervizor, chyby personalisty při prac.pohovoru, mobbing, metoda work-life balance, outplacement, rozdíl mezi systémy all-in-one a best-of-breed, APM
Firemní kultura znamená viditelné a neviditelné, vědomé i nevědomé myšlení, chování, vyjadřování se, prezentování se, dodržování určitých pravidel všemi zaměstnanci dotyčné firmy nebo organizace.
Kulturu netvoří jen fyzické objekty, nýbrž i sociální procesy, to znamená uznávání určitých hodnot, stejné smýšlení a chování apod. jednotlivců a skupin. Tyto procesy probíhají neustále, takže se každá kultura s časem mění.
Firemní identita a image není to samé!!!!
Corporate Identity může být budována s dobrým úmyslem či s nějakým cílem, avšak odezva na ni ve formě Corporate Image může být ve skutečnosti úplně jiná.
Důvody změny kultury - lepší konkurenceschopnost, zvyšuje kvalitu soužití a spolupráce všech jejich zaměstnanců. Zlepšuje i jejich motivaci a tím i produktivitu práce, inovační potenciál, potažmo celkové výsledky.
Podnět a příkaz k vypracování obměněné nebo nové podnikové kultury vychází od vrcholového managementu, který určí cíle, jichž má být dosaženo. Samotné vypracování pozměněné nebo nové kultury provede speciálně vytvořený tým z vnitropodnikových znalců kultury nebo externích poradců.
Lavinový efekt - O co jde? U kritické masy se jedná o dostatečný počet zaměstnanců, kteří byli získáni pro akceptování a zavedení nové kultury. Jako příklad mechanismu propagace jisté kultury uveďme rozšíření mobilních telefonů, internetu a elektronické pošty.