Cílem mez. marketingu: objasnit vztahy a základní specifika mezi tuzemským marketingem, mezinárodním marketingem a jeho koncepcemi (exportem, kulturním a interkulturním marketingem / mezinárodním obchodem). Mezinárodní obchod, bývá chápán jako mezinárodní pohyb zboží. Podstatou mezinárodního obchodu je uplatňování buďto absolutní výhody nebo komparativní výhody zemí při vzájemném obchodování. Národní marketing je marketing orientovaný na národní (domácí) trh. V domácím prostředí čelí firma poměrně známým a identifikovatelným vlivům (konkurence, ekonomické a sociální prostředí, legislativa apod.). Rovněž chování a preference zákazníků, kteří mohou být tvoření více segmenty, je mnohem lépe zjistitelné. Shrnutí rozdílů mezi mezinárodním a národním marketingem: Politické a právní prostředí., Ekonomické prostředí., Konkurenční prostředí. , Úroveň technologie., Struktura distribuce., Klimatické a geografické podmínky a infrastruktura., Sociální a kulturní zvláštnosti spotřebitelů. Odlišnosti v obchodních jednáních v průmyslovém prostředí, Jazykové bariéry. Potenciální dosah cca 190 zemí (rozhodování, kam jít, do které země), Převládající snaha upřednostňování domácích výrobků zejména ve vyspělých zemí, Pouze relativní vypovídací schopnost výzkumu jak primárních tak sekundárních zdrojů informací. Samotná práce v cizím prostředí., Vliv profesionálních lobby. Vysoké náklady.