(1) Kupní potenciál lokality - zájmová (nákupní) oblast = část prostředí, kde OJ (obchodní jednotka) působí a pro kterou zajišťuje nákupní podmínky - kteří zákazníci přijdou, kolik, odkud, pro co, objem nákupu? - zákon o ochraně osobních dat, category management
Akční rádius - určující parametr zájmové oblasti • maximální rozsah zájmové oblasti (akční rádius) je omezen přijatelnou docházkovou (dojezdovou) dostupností • minimální rozsah je odvozen od potřebné rentability obchodní činnosti obchodní jednotky
Docházková vzdálenost (dosažitelnost) - socioekonomická veličina dimenzovaná dopravními a ekonomickými podmínkami zákazníka - diferencovaná podle sortimentu (retail management » stupně poptávky: denní 5-10 min, denní až týdenní 15-20 min pěšky, častá 20 - 30 min, občasná 40 - 60 min, exkluzivní 120 min MHD nebo auto)