- v obchodní komunikaci má stížnost pozitivní význam. - stížnost je rychlá, přesná a levná zpětná vazba - je víc lidí, kteří si nestěžují (nespokojenost si nechávají pro sebe) = z toho plyne, že nemohu čekat, až zákazník příjde. (je třeba motivovat zákazníky a vyřizovat jejich stížnosti)
Existují oblasti, kde ochota stěžovat si je nízká. (zdravotníctví, státní správa, školství, sport) Způsob, jakým se firma chová ke stížnostem patří do softkvality firmy.
Komu si stěžují: Adresát je firma - získat informace a ty ponechat ve firmě Adresát je osoba mimo firmu - manžel, známí, internet (chat) Adresát je třetí strana - obchodní inspekce ČOI, televizní pořady (Na vlastní oči, občanské Judo), stěžovat si na úřad, k právníkovi….
Když je člověk nespokojený informuje o tom 4,5% lidí Když je člověk spokojený informuje o tom 0,3% lidí.