Registrace | Přihlásit

Skripta: Podnikání a podnik II.

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. PODNIKATELSKÉ PROSTŘEDÍ

V této kapitole se dozvíte:
• jaký má význam okolí podniku, resp. podnikatelské prostředí na činnost podniku a rozhodování manažerů;
• jak rozlišujeme (členíme) okolí podniku, resp. podnikatelské prostředí;
• jaké známe základní způsoby zkoumání okolí podniku, resp. podnikatelského prostředí;
• jaké poskytuje příležitosti, příp. ohrožení okolí podniku, resp. podnikatelské prostředí.

Budete schopni:
• přiřadit jednotlivé konkrétní složky podnikového okolí k obecnějším prvkům podnikového okolí, resp. podnikatelského prostředí;
• uvědomit si význam a problémy analýzy okolí podniku, resp. podnikatelského prostředí;
• identifikovat hlavní trendy vývoje;
• určit cíle jednotlivých zájmových skupin (stakeholders).

1. Podnikatelské prostředí

Stojíme na prahu 21. století. Má být stoletím, které se v mnohém podle prognóz bude výrazně odlišovat od předchozích historických etap. Mají-li být podnikatelé na ně připraveni, musí si umět představit, jak tento svět bude v následujících desetiletích vypadat. Vše nasvědčuje tomu, že to bude svět (Souček, 1997):
• globální,
• měnlivý a turbulentní,
• sofistikovaný,
• intelektualizovaný,
• interdisciplinarizovaný,
• urbanizovaný,
• propojený sítěmi,
• ekologizovaný,
• rozmanitý,
• militantní,
• náročný.
Hodnocení (0x):