typy: operativní (není svolávána dopředu,nepořizují se zápisy) výrobní (pravidelná,předání informací) manažerská(lidé z topmanagemetnu,dopředu,zápis) řešitelská (vyřešit problém) kontrolní (jestli funguje jak má) krizová (např. při potopě)
přínos porad pro pracovníka: informace,odstranění překážek v práci,zjištění očekávání nadřízeného, podíl na rozhodování, získání zpětné vazby, výměna zkušeností, příležitost ukázat se
přínos porad pro vedoucího: motivace lidí, předání a získání informací, rozvoj týmové práce, získání nápadů a námětů, nástroj přesvědčování, poznání schopností lidí, autorita
přínos porad pro organizaci: zlepšování klimatu, překonávání paradigmat, lepší koordinace, systematické řešení problémů,analyzování problému,identifikování problému
organizační nedostatky při poradách: nesystematičnost,chybějící programy, nedělají se zápisy, zbytečně obtížné zápisy, nekompatibilita cílů porad, nepodstatné záležitosti, zbavování se odpovědnosti,body týkající se malého počtu účastníků, chybějící podklady