Registrace | Přihlásit

Skripta: Regionální a spekty podnikání

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
ÚVOD

Vážení studenti, dostává se vám do rukou studijní opora předmětu „Regionální aspekty podnikání“. V jedenácti kapitolách jsou obsaženy teze vybraných poznatků, v nichž se vám snažím přiblížit regionální dimenzi podnikání. Prvních deset kapitol je orientováno tématicky. Měly by sloužit k orientaci ve vašem vysokoškolském studiu k promýšlení teoretických i praktických regionálních podnikatelských problémů. Jedenáctá kapitola tvoří podklad zadání k vaši samostatné tvořivé práci.

Na tomto místě bych chtěl poznamenat, že cíl studia předmětu „Regionální aspekty podnikání“ je postaven poměrně náročně a přesto splnitelně. Týká se to jak času, tak hloubky a kvality vaší studijní přípravy. Nejde o přečtení a naučení se textu, který studijní opora obsahuje. Didaktickým cílem je postupně se pokusit o utvoření vašeho vlastního odborného názoru na regionální aspekty podnikání. K tomu je nezbytné, abyste ve vašem studiu věnovali zvýšenou pozornost doporučené literatuře a pramenům (v současné době často dostupných i na elektronických mediích a internetu). Rovněž je nutné podívat se kolem sebe, jak se poznatky - uvedené ve studijní opoře či literatuře - projevují či uplatňují v konkrétní praxi, kterou dokážete bezprostředně vnímat.

Významným místem dialogu, kde můžete prezentovat své postřehy, náměty, dotazy apod. jak mezi sebou, tak s lektorem, jsou konzultace. Na ně byste se měli co nejlépe připravit a efektivně využít vymezený čas.

Vaše sestudované a nové poznatky by se pak měly odrazit ve vaší vlastní samostatné semestrální práci, kde budete prezentovat svůj pohled na vybraný úsek regionálních aspektů podnikání.

Vaši kolegové, kteří před vámi kurs předmětu „Regionální aspekty podnikání“ studovali ještě bez studijní opory, jej povětšině úspěšně zvládli. Někteří byli velmi úspěšní. Proto jsem na ukázku u několika kapitol zařadit i výtahy z jejich materiálů, které si samostatně k předmětu připravili.
Hodnocení (0x):