Definice mezinárodního marketingu, koncepce mezinárodního marketingu, vývozní koncepce, mezinárodní marketingové řízení (interkulturální marketing), specifika mezinárodního marketingu.
Definice - podnikatelská filosofie, jejímž cílem je uspokojování potřeb a zákazníků na mezinárodních trzích. Cílem mezinárodní marketingové strategie je vytvářet maximální hodnotu pro firemní partnery díky optimalizaci firemních zdrojů a vyhledávání podnikatelských příležitostí na mezinárodních trzích.
Vývozní marketing - podnik si vytipuje zahraniční trhy a provede výzkum; vybere země, kam bude vyvážet; zvolí obchodní metodu; rozhodne se pro obchodní politiku a definuje marketingový mix; vypracuje konkrétní nabídky pro zvolené trhy
Globální marketing - jednotný koncept pro všechny trhy vycházející z předpokladů: na světovém trhu dochází k homogenizaci potřeb a chování spotřebitelů; spotřebitelé upřednostňují průměrně kvalitní výrobky za přijatelné ceny; velkosériová výroba a uplatnění výrobků na světovém trhu umožňuje realizovat úspory z rozsahu
Interkulturální marketing - think global, act local; zaměřuje se na relativně nenápadné adaptace: výrobková politika, značková politika, cenová politika, distribuční politika, komunikační aktivita; adaptace se dělají pro sociálně-kulturní zóny (např. skandinávie, pobaltí, střední Evropa apod.)