Mezinárodní marketing • Podnikatelská filozofie zaměřená na uspokojování potřeb a přání zákazníků na mezinárodních trzích. • Cílem mezinárodní marketingové strategie je vytvářet maximální hodnotu pro firemní partnery díky optimalizaci firemních zdrojů a vyhledávání podnikatelských příležitostí na mezinárodních trzích.
Specifika mezinárodního marketingu • sociálně-kulturní odlišnosti • existence globálních marketingových sítí • obchodně-politické podmínky • legislativa, která upravuje podnikání zahraničních subjektů • problémy při výzkumu zahraničních trhů, • upřednostňování tuzemských výrobků a výrobců, • různý stupeň organizovanosti zahraničních trhů, problémy se vstupem do distribučních cest • nutnost adaptace marketingového mixu - 4P (pohled firmy): Product, Price, Place, Promotion - 4C (pohled zákazníka): Consumers wants and needs, Cost to consumers, convenience to consumers, communication • práce v cizím prostředí a odlišný životní styl • jazykové bariéry