Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Vypracovaný zkouškový okruh Specifické poradenské problémy ke státnicím

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ JEJICH DIAGNOSTIKA A NÁPRAVA

Dyslexie
• Detekce problému
• Je to dril pro rodiče, děti i učitele
• SPU - porucha projevující se v oblasti nabývání vědomostí nebo dovedností
• Vzdor klasickým postupům inteligenci a podnětnému sociokulturnímu prostředí
• Druží se s ADHD, někdy i s lehkým intelektovým podprůměrem
• Vyskytuje se i u smyslového poškození - brýle mohou zlepšit výkon
• Zcela individuální
• ETIOLOGIE :
nepřímé příčiny
• genetické vlivy - mohou být přirozeně kompenzovány
• Atypické rozložení fčních center v hemisférách
Přímé příčiny
• Fční deficity v kognitivní oblasti, paměťové deficity
• Poruchy vnímání
• Oslabení řečových schopností
• Poruchy pozornosti
• Poruchy emocí - přecitlivělost
• Nerovnoměrný vývoj - nezralost
• Motivace a úroveň myšlení - poruchy ve vnímání symbolů
• Pokud poskytujeme kompenzaci neodpovídající postižení, napácháme větší škody
• Kolem 3. roku dítěte - dokáže identifikovat předmět bez ohledu na polohu, u slabších dětí to neodpovídá - také poruchy rovnováhy
• Důležité jsou doteky na kůži - taktilní podněty stimulují
• 4 - leté děti se učí konkrétním obsahům
• Konstantnost - nějaká doba trvání
• Vnímání předmětů v čase a prostoru, vnímání polohy více předmětů
• U dyslexie - špatné vnímání prostoru
Hodnocení (0x):