Registrace | Přihlásit

Jiné: Emoční poruchy u dětí školního věku

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Emoce jsou výrazem našeho subjektivního vztahu ke světu i k sobě samému. Slouží jako prostředek aktuální orientace a s tím související regulace chování. Vyjadřují, zda je nám něco příjemné, nebo vyvolávají určité reakce a aktivizují naše jednání, nebo je naopak tlumí.
Emoce i jejich poruchy lze velmi zjednodušeně rozdělovat dle jejich intenzity, délky trvání či kvality emočního prožitku.

EMOČNÍ PORUCHY:
1. Poruchy afektů
Mají značnou intenzitu, ale kratší trvání.
a) Patický afekt
• Velmi silný emoční výbuch spojený s krátkodobou poruchou vědomí.
• Zvýšené riziko vzniku patického afektu lze očekávat u lidí s organickým poškozením mozku.
b) Fobie
• Jsou to vtíravé, chorobné strachy, jež svou intenzitou neodpovídají vyvolávajícímu podnětu. Člověk si uvědomuje jejich nesmyslnost, ale nedokáže je vůli ovládat.
• Fobie jsou typickým příznakem úzkostných, specificky anxiózně-fobických poruch.
Hodnocení (0x):