Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Ekologické aspekty prodeje potravin

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
PRODEJCE

-drobní - stánky, tržiště
-střední - obchody
-obchodní řetězce - super, hypermarkety jednoho provozovatele-čím větší firma, tím větší možnosti - vnitropodnikový ekolog, kvalitář, hygienik, finanční náročnost systémů
HACCP, ISO

Pozn.1:
Prvovýroba + zpracovatel + prodejce - obdělávání, přeprava, doprava, přesun-zásadní vliv spalovacích motorů-výfukové plyny, neobnovitelný zdroj, únik paliva a mazadel, vysoká energetická náročnost výroby strojů, automobilů a zařízení.

Pozn.2:
Snaha o vyšší hygienu i ekonomické faktory nahrávají používání jednorázových pomůcek, obalů a podobně. Environmentální přístup podporuje naopak vratné obaly, sklo místo plastů,
opakované použití. Náklady na oběh, mytí, manipulaci. Ekonomika + pohodlnost spotřebitele x ŽP.

Pozn. 3:
Plísně-mykotoxiny, metabolity, chronicita, muta-teratogenost

Pozn. 4
Skladování a doprava viz. ekologické aspekty distribuce potravin

Systém ochrany životního prostředí je v obecné rovině společný všem stupňům produkce potravin.
Hodnocení (0x):