Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Cena a propagace - marketingová komunikace

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
CENA

Cena je obvykle vyjádřena sumou peněz, množstvím výrobků nebo objemem služeb, které kupující poskytuje prodávajícímu jako protihodnotu za určitý výrobek nebo za poskytnutí nějaké služby. Z hlediska kupujícího vyjadřuje cena hodnotu určité komodity, tj. poměr mezi její vnímanou kvalitou a množstvím peněz.
Stanovení ceny by mělo vycházet z celkové marketingové strategie. Jedná se o velmi citlivé rozhodnutí se značným dopadem na celkové hospodaření podniku. Proto by každá firma měla ihned po provedené analýze situace na trhu pečlivě zvážit následující tři otázky:
• Jakou cenu potřebuje pro pokrytí nákladů?
• Jaká cena je reálná pro realizaci obchodních transakcí?
• Jaká cena je potřebná pro dosažení podnikových, konkurenčních cílů?
Hodnocení (0x):