Studijní opora ke studiu Obecné didaktiky je určena pro posluchače bakalářského studijního programu oboru Informační technologie ve vzdělávání. Je zpracována v souladu s principy tvorby textů pro distanční vzdělávání. Autor se při přípravě textu snažil uplatnit také své zkušenosti s distančním vzděláváním získané v roli studenta i v roli tutora.
Text obsahuje úkoly a náměty na aplikaci teoretických poznatků v praxi. Posluchači jejich řešením v průběhu studia pronikají hlouběji k pochopení problematiky základů procesu vyučování a učení se. V úvodu každé kapitoly je zařazena myšlenková mapa, která by měla napomoci studentům k pochopení souvislostí mezi základními kategoriemi a příslušnými pojmy nižšího řádu.
Textová složka a grafická složka opory společně s požadavky na aktivní způsob studia směřují k tomu, aby všichni posluchači dosáhli co nejefektivněji vymezených cílů předmětu, přestože se mohou lišit ve svém studijním stylu.
V rámci studia předmětu posluchač zpracuje 2 seminární práce, v nichž prokáže schopnosti samostatně zkoumat určitý didaktický jev i schopnosti aplikovat získané poznatky v podpoře výuky nebo ve své vlastní vzdělávací činnosti.
Ve studijní opoře jsou uvedeny všechny podstatné informace a pokyny k samostatnému studiu. V případě potřeby však kontaktujte vyučujícího disciplíny, který vám poskytne potřebná vysvětlení a rady k dalšímu studiu. Na plánovaných konzultacích doporučuji některé části textu nebo vaše řešení zadaných úkolů prodiskutovat s ostatními posluchači. Tím můžete získat cennou zpětnou vazbu a další podněty pro studium.