vymezení důležitosti informace v rozhodování marketingových manažerů, primární a sekundární zdroje dat, vnitřní informační systém a zdroje informací v podniku, marketingový zpravodajský systém a zdroje externích informací, podpůrná analýza marketingových rozhodnutí, statistická banka a banka modelů, základní vymezení marketingového výzkumu
Vymezení důležitosti informace v rozhodování marketingových manažerů Význam informace - Informace si představte jako tok, řeku - prostupující celou činností firmy. Některé přicházejí zvenku, jiné se tvoří uvnitř. • Bez informací nelze rozhodovat.
•
Informovanost usnadňuje objevování nových příležitostí.
•
Snižuje riziko podniku a racionalizuje řídící proces. - Získat spolehlivé informace je především otázkou fungujícího firemního marketingového informačního systému. - Společnost informací Informace v procesu marketingového výzkumu: • Relevantní • Validní • Spolehlivé • Rychlé • S přijatelnými náklady Informační systém - Správně koncipovaný systém informací musí zaručovat informace o: • průběžně se měnícím okolí - makroprostředí
•
specifických požadavcích a podmínkách trhu
•
připravenosti a schopnosti podniku na ně reagovat - podnik - Podnik může na základě průzkumu vedoucích pracovníků, výrobkových manažerů a prodejních manažerů pomocí užitečných otázek takový informační systém vytvořit. - Lze tak učinit prostřednictvím zjištění informačních toků.