Otázka č. 1. Marketingová strategie produktu a značky (Výrobky a služby, individuální produkty, výrobková řada, výrobkový mix, lokalizace produktu, značkové strategie, inovační strategie)
Produktová strategie
Pojmy: • Produkt = Cokoliv, co lze nabídnou na trhu k upoutání pozornosti, ke koupi, k použití nebo ke spotřebě, co může uspokojit touhy, přání nebo potřeby, patří sem i fyzické předměty, služby, osoby, místa organizace a myšlenky. • Úrovně produktu - při plánování je třeba o produktech přemýšlet na třech úrovních, z nichž každá zvyšuje jejich hodnotu zákazníka. o Nejnižší úroveň tvoří základní produkt - základní výhody nebo služby zajišťující řešení problémů, jsou skutečným účelem koupě produktu. o Druhá úroveň vlastní produkt - součásti produktu: úroveň kvality, funkce, design, název značky, balení a další atributy, které společně zajišťují základní přínosy produktu. o Třetí úroveň rozšířený produkt - doplňkové služby a přínosy spotřebitelů, spojené se základním a vlastním produktem.
• Služby = jsou produkty, které zahrnují aktivity, výhody nebo uspokojení, jsou na prodej, v zásadě nehmotné a nepřinášejí žádné vlastnictví.