Marketingová komunikace Firma má možnost výběru: • Připraví si (integrovanou) komunikaci a následně hledá specializované experty pro každý komunikační nástroj. • Tvoří komunikační plán a kontaktuje komunikační agenturu, aby plán zrealizovala. • Pracuje s jednou integrovanou komunikační agenturou -strategický komunikační plán tvoří společně a agentura ho plně realizuje. • Firma tvoří plán ve spolupráci s jednou (specializovanou) agenturou a ta si potom najímá specialisty na další nástroje komunikace. Volbu ovlivňují: • finance, velikost firmy, situace na trhu, náročnost stanovených cílů a další.
Marketingová komunikace Externí firmy si můžeme vybírat • z úzce specializovaných reklamních agentur, - PR agentur, - firem vytvářejících webové stránky a dalších, • nebo firem nabízejících komplexní služby (full service). • Některé znich se nazývají agentury, jiné poradenské firmy, rozdíly mezi nimi se však stírají.