Spolehlivost První část studijních textů - skriptum Spolehlivost v elektrotechnice -je věnována problematice spolehlivosti v elektrotechnické výrobě. Jsou vymezeny základní pojmy spolehlivosti, včetně obecné klasifikace poruch zařízení. Následuje seznámení se základy pravděpodobnosti a statistickými metodami, které tvoří základní nástroj pro vyhodnocování spolehlivosti elektronických prvků, součástek i celých sestav- zařízení v praktixi elektrotechnických podniků, zkušeben apod.
Další kapitoly studijního textu Spolehlivost v elektrotechnice seznamují studenty s problematikou ukazatelů spolehlivosti (jejichž dosažené hodnoty se statistickými metodami vyhodnocují) a s teoretickými modely, jimiž se podniková praxe v konstrukci i výrobě snaží zabezpečit co nejvyšší spolehlivost výsledných produktů elektrotechnické výroby. Na tuto kapitolu navazuje seznámení s metodami zálohování spolehlivostních modelů a metod řízení spolehlivosti pro zajištění co nejvyšší spolehlivosti součástek a zařízení, které konečný spotřebitel - zákazník - používá v praktickém provozu (v domácnosti, ve výrobě, v dopravě, v obchodě atd.).
Následuje popis působení vlivů okolního prostředí a provozního namáhání na degradaci vlastností elektrotechnických výrobků, na jejich spolehlivost a poruchovost. Na závěr jsou popsány zkoušky spolehlivosti, kterými se snaží výrobci v co nejvyšší míře při výzkumu, vývoji a výrobě zabezpečit spolehlivost a bezporuchovost výrobků na co nejdelší dobu.
Kvalita a jakost Druhá problémová oblast je uvedena v tomto textu Kvalita a jakost. Nejprve je věnována pozornost vysvětlení pojmů kvalita a jakost a jejich odlišnostem, základním pojmům z oblasti kvality a definicím uvedným v platných normách i v pracech teoretiků a praktiků oboru. Dále se text zabývá teoretickými východisky a uplatněním systémů řízení kvality v podnikových systémech řízení a opatřením managementu v praxi (konkretizování je následně obsahem poslední, nejrozsáhlejší kapitoly). Následují popisy nástrojů pro zlepšování kvality, které jsou využívány při konstruci, projektování a plánování opatření pro zlepšení kvality výroby i služeb podniků. Známé metody zajišťování kvality výroby, které byly konstituovány a jsou využívány celosvětově v praxi známých a úspěšných podniků z různých oborů, jsou uvedeny v závěru textu.