Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Vypracované státnicové otázky pro okruh Facility management

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
1. Uveďte výhody a nevýhody zavedení FM v podniku. Vztah FM ke stavební firmě v rámci životního cyklu.

Facility management - představuje integraci činností v rámci organizace k zajištění a rozvoji sjednaných služeb, které podporují a zvyšují efektivnost její základní činnosti

VÝHODY ZAVEDENÍ FM V PODNIKU
• Uvolnění kapacit hlavnímu předmětu podnikání
• Získání výhody nízkých nákladů v celém hodnotovém řetězci
• Zeštíhlení organizační struktury
• Odpovědnost za zajištění podpůrných činností přechází na dodavatele
• Snížení počtu vlastních pracovníků
• Zvýšení kontroly a pověření spektra podpůrných činností - objevení rezerv (prostorové a procesní)
• Zlepšení pracovního prostředí
• Zkvalitnění služeb uvnitř organizace potlačením nerentabilních činností
• Zvýšení EID (Electronic Data Interchange) a interaktivní komunikace
• Nalezení nových možností využití nemovitostí

NEVÝHODY ZAVEDENÍ FM V PODNIKU
• Nejasná prokazatelnost výše nákladů
• Možné skryté náklady

V PŘÍPADĚ VYUŽITÍ OUTSOURCINGU:
Výhody, nevýhody a rizika komplexního outsourcingu
Hodnocení (0x):