1. Uveďte výhody a nevýhody zavedení FM v podniku. Vztah FM ke stavební firmě v rámci životního cyklu.
Facility management - představuje integraci činností v rámci organizace k zajištění a rozvoji sjednaných služeb, které podporují a zvyšují efektivnost její základní činnosti
VÝHODY ZAVEDENÍ FM V PODNIKU • Uvolnění kapacit hlavnímu předmětu podnikání • Získání výhody nízkých nákladů v celém hodnotovém řetězci • Zeštíhlení organizační struktury • Odpovědnost za zajištění podpůrných činností přechází na dodavatele • Snížení počtu vlastních pracovníků • Zvýšení kontroly a pověření spektra podpůrných činností - objevení rezerv (prostorové a procesní) • Zlepšení pracovního prostředí • Zkvalitnění služeb uvnitř organizace potlačením nerentabilních činností • Zvýšení EID (Electronic Data Interchange) a interaktivní komunikace • Nalezení nových možností využití nemovitostí
NEVÝHODY ZAVEDENÍ FM V PODNIKU • Nejasná prokazatelnost výše nákladů • Možné skryté náklady
V PŘÍPADĚ VYUŽITÍ OUTSOURCINGU: Výhody, nevýhody a rizika komplexního outsourcingu