Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Pedagogickopsychologická diagnostika ve školní pedagogice

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Def:
Pedagogicko-psychologická diagnostika = poznávání a hodnocení individuálních zvláštností žáka, skupiny žáků, které není samoúčelné, ale vede k prognóze a optimalizaci možností žáka. (Hrabal 1989, Kalhous, Obst 2000)

Hlavním cílem je:
rozpoznat skutečný stav - odhalit příčiny - navrhnout vhodná pedagogická opatření. (od diagnózy k terapii)

Dalšími důvody jsou:
• zjistit efektivitu vlastní práce,
• vytvořit východiska pro individuální přístup k žákovi,
• dát žákovi přehled o jeho vědomostech,
• stanovit směr plánovací činnosti v oblasti cílů,
• klasifikovat žáky

Není to konečný stav, je to proces a nástroj.

Nelze oddělovat pedagogickou a didaktickou diagnózu (ani výchovu a vzdělání nelze oddělovat).
Hodnocení (0x):