Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Žák jako subjekt edukace

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Teze
• Rozdílnost v inteligenci a nerovnost ve vzdělávání
• Sociální a jazyková determinovanost vzdělávání
• Kognitivní determinanty
• Sexové rozdíly jako edukační determinanta
• Některé současné trendy
(Průcha, J. Moderní pedagogika 1997)

Rozdílnost v inteligenci a nerovnost ve vzdělávání
U nás v minulost silně tabuizováno, nekorespondovalo to s ideologií a teorií stejného přístupu ke vzdělání.
Pojem inteligence chápán dříve jako “to, co lze měřit inteligenčními testy”. Dnes spíše jako “obecná mentální kapacita”, tj. vybavenost člověka nejen pro abstraktní myšlení, ale i pro kreativní výkony nejrůznějšího typu. Objev emocionální inteligence (Daniel Goleman 1997)

Objev vícesložkovosti inteligence (Howard Gardner z Harvardu 1983 a1993, Robert Sternberg, Yale 1996)
Sedm nezávislých druhů inteligence:
• Lingvistická
• Logicko-matematická
• Hudební
• Vizuálně prosorová
• Tělesná (kinestetická)
• Sociální (interpersonální)
• Osobní (intrapersonální)
Hodnocení (0x):