- předmětová (oborová) - didaktická a psychodidaktická - pedagogická - diagnostická a intervenční - sociální, psychosociální a intervenční - manažerská a normativní - profesně a osobnostně kultivující - ostatní předpoklady
KOMPETENCE PŘEDMĚTOVÁ (OBOROVÁ) Učitel: • má osvojeny systematické znalosti aprobačního předmětu v rozsahu a hloubce odpovídajícím potřebám ZŠ/SŠ,
•
je schopen transformovat poznatky příslušných vědních oborů do vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů,
•
dovede integrovat mezioborové poznatky do vyučovacích předmětů a vytvářet mezipředmětové vztahy,
•
umí vyhledávat a zpracovávat informace zejména v rámci aprobačních předmětů, disponuje uživatelskými schopnostmi informační a komunikační technologie
•
je schopen transformovat metodologii poznávání daného oboru do způsobu myšlení žáků v daném vyučovacím předmětu.