• Časové rozvržení různých forem činnosti a odpočinku dítěte v průběhu 24 hodinového denního cyklu.
•
Musí být v souladu s biologickými potřebami organismu a především CNS
•
Zdravotní požadavky na režim dne: » Náležitý poměr mezi prací a odpočinkem
»
Zařazování různých forem činností a odpočinku ve vhodné denní době
»
Pravidelnost
Školní práce a odpočinek
•
Harmonická vyváženost mezi činností a odpočinkem
•
Základní forma odpočinku - spánek, během dne každé přerušení vykonávané činnosti a přechod k činnosti jiné (tělesná aktivita X mentální a sedavá školní práce)
•
Závislost : věk
•
Hodnocení režimu dne - 24 hodinové cykly
•
Školní práce - součet doby, kterou školák stráví ve škole (včetně přestávek) a doby vynaložené na domácí přípravu ( max. 7-8 let …..5 hodin, 10 let…..6 hodin,13-14 let ..7 hodin, adolescenti …8 hodin)
•
Učitel - zadává domácí přípravu (úkoly) tak, aby nedocházelo k přetěžování dětí - zadává ji rovnoměrně během celého týdne i školního roku (čtvrtletí, pololetí)