Je objektivní skutečností, že člověk je středem zájmu prakticky každé lidské činnosti. Tento fakt platí bez ohledu na postoj vůči němu a je třeba podotknout, že náplň následujícího textu presentuje jeho platnost velice důslednou formou. Níže uvedené informace se totiž týkají jednoho z oborů speciální pedagogiky, tedy disciplíny která je více než kterákoli jiná „ O LIDECH S LIDMI". Snad žádný obor, včetně např. medicíny, nemusí tak systematicky kalkulovat s vlivem lidské individuality jako veškerá odvětví a obory SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY.
A právě o jednom z těchto oborů speciální pedagogiky, označovaný odborným názvem TYFLOPEDIE, popř. OFTALMOPEDIE, bude v následujícím textu podána bližší informace.
Cíl: Následující text má za cíl přiblížit, ozřejmit a připomenout čtenáři některé pojmy, mající bližší vztah ke speciálně pedagogickým a příbuzným oborům. Jsou to mj. : lidské smysly - receptory stěžejní smysl člověka - zrak vidění = vnímání zrakem, tj. vizuální percepce lékařský pacient (moderně též klient) speciálně pedagogický klient oftalmologie, nauka o stavbě a funkci zrakových orgánu oftalmopatologie, nauka o příčinách a důsledcích poškození zraku oftalmopedie, nauka o výchově a vzdělávání zrakově postižených tyflopedie , nauka o výchově a vzdělávání prakticky a úplně nevidomých