Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Krátké vypracované státnicové otázky - Ekonomika a management

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
1. Strategický management a jeho význam pro fungování podniku se zaměřením především na:
- formulování vize, mise, základní pravidla pro definice strategických cílů podniku
- proces strategického řízení podniku
• charakteristiky úspěšné strategie a hierarchie firemních strategií - podnikatelskou, podnikovou, obchodní, operativní


Formulování vize, mise, základní pravidla pro definice strategických cílů podniku

Strategie - cesty, jak dosáhnout vize a cíle
Mise - smysl a účel existence organizace (např. etické a spo lečenské hodnoty)
Vize - dlouhodobý směr podniku, kam podnik kráčí (jasné a srozumitelné vyjádření)
Cíle podniku - zhodnocovat prostředky vložené vlastníky, maximalizace hodnoty podniku
Strategické cíle podniku - nejvyšší cíle organizace, dlouhodobé cíle v souladu s cíli vlastníků

Proces strategického řízení podniku
Firma, která, chce být úspěšná nejen v blízké, ale i v další budoucnosti, musí provádět strategické plánování.
4 části:
• strategická analýza
- identifikace mise a cílů, analýza vnějšího i vnitřního prostředí (vnější - STEEP; mikroprostředí - Porter konkurenční prostředí; vnitřní - SWOT)
• výběr podnikové strategie s využitím Balanced Scorecard
- vyjasnění a převedení vize a strategie do konkrétních cílů, plánování a stanovení cílů, sledování výkonnosti: finanční, zákaznické, interní procesy, učení se, růstu; provázání jednotlivých cílů
• implementace strategie
- vytvoření a schválení plánu implementace BSC (zajištění informační podpory a vazeb na provozní systém
• zpětná vazba - strategický controlling
- zpětná vazba k procesu strategického řízení, vyhodnocování odchylek ukazatelů od cíle
Hodnocení (0x):