Registrace | Přihlásit

Skripta: Destinační management a marketing, spolupráce soukromého a veřejného sektoru

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Základní pojmy marketingu služeb a cestovního ruchu

1.1. Co je marketing
Marketing se zabývá vztahy mezi kupujícími a prodávajícím a činnostmi, které mají tyto vztahy dovést k uspokojivému závěru. Na rozdíl od ekonomiky, která se zabývá nabídkou a poptávkou, marketing vychází z myšlenky, že ústředním zájmem všech lidí pracujících v organizaci je zákazník.

Zákazník je centrem pozornosti firmy
Zákazník je manipulován, aby kupoval za použití jakýchkoliv legálních i jiných prostředků

Philip Kotler (1994): Společenský a řídící proces, jehož pomocí jednotlivci a skupiny získávají to, co chtějí a potřebují, prostřednictvím vytváření a výměny výrobků a hodnot s druhými.
Levitt (1986): Poctivě a solidně pojatý marketing se snaží vytvořit hodnotné, uspokojivé zboží a služby, které zákazníci budou kupovat.
Hodnocení (0x):