Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Prognóza nákladů, výnosů a zisku odbytového střediska

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Při realizaci nového podniku musí manažer vždy zvážit, jaké investice do podniku vloží a správně rozlišit co je investicí a co nákladem fixním a co variabilním. Na mysli musí pochopitelně mít ziskovost podniku a návratnost investic. Ještě těžší je odhadnout výši tržeb.

1. Vycházíme z těchto předpokladů výše tržeb:
a) obvyklé v daném gastronomickém zařízení,
b) v daném regionu, v dané lokalitě
c) ve vztahu k sortimentní nabídce a její skladbě
d) v daném čase.

2. Můžeme použít i ukazatelů jako jsou obrátka na hosta a průměrná výše tržby na hosta. Obrátka se mění podle typu zařízení. Nejvyšší obrátku mají bistra a kavárny. Nejnižší vinárny a restaurace. Rozdíl bude i v odhadu financí, které je host ochoten za služby v daném podniku utratit.
Jejich výše bude vymezena hned několika faktory:
a) úrovní prostředí - atmosférou
b) sortimentem - schopností nabídky
c) cenovou hladinou
Hodnocení (0x):