Registrace | Přihlásit

Semestrální práce: Komunikační dovednosti v praxi

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Komunikace je jeden z nejdůležitějších a nejpoužívanějších nástrojů. Zvířata se mezi sebou dorozumívají pomocí zvuků, zbarvení, pohybů a podobně, a lidé kromě této neverbální komunikace využívají i řeč, tedy verbální komunikaci. V dnešní době je komunikace úplnou samozřejmostí nejen v oblasti lidských vztahů, ale je také velice důležitým nástrojem v ekonomii. Správný manažer musí být schopen ovládat a znát všechna „kouzla“ jak verbální tak neverbální komunikace, dobrá atmosféra v podniku a efektivní komunikace je velice důležitá pro správný chod organizace a procesů, které se v ní odehrávají, a tak bychom mohli jmenovat mnoho dalších příkladů, kde se setkáváme s potřebou ovládat umění efektivní komunikace. Cílem této práce bude částečné nastínění problematiky verbální a neverbální komunikace a komunikace obecně. Proč částečné? Tato problematika je velice obsáhlá. S komunikací se setkáváme v různých oborech, v různých místech společnosti a každá z těchto situací se může vždy lišit. V první části bude tedy rozebrán samotný pojem komunikace, bude zde popsán vývoj komunikačních schopností od samotného narození člověka a vysvětleno vědomé a nevědomé chování. Dále zde bude představena základní definice pojmu komunikace, uvedeny její prvky, vysvětleny komunikační šumy a komunikační kanály. V další části potom bude práce rozdělena na verbální a neverbální komunikaci. V kapitole o verbální komunikaci bude představena nauka o řeči (rétorika), budou zde vyjmenovány a popsány funkce řeči a v závěru pak možnosti učení se a zdokonalování se v řečnickém umění. V kapitole o neverbální komunikaci bude vysvětlena důležitost neverbální komunikace, přestaveny různé způsoby, kterými se tento typ komunikace projevuje, přestaveny pojmy jako mimika, gestikulace, apod. a v závěru pak budou představeny různé tělesné typy osobností. Poslední část bude zaměřena na příklady z praxe. Budou zde rozebrány komunikační bariéry, se kterými se člověk často setkává a vysvětleny jejich příčiny. Dále se zde rozebere správné přivítání a obsloužení zákazníka, kde bude upozorněno na základní body, které by neměly být vynechány nebo podceněny.
Hodnocení (0x):