Registrace | Přihlásit

Přednášky: Přednášky ku předmětu Poradenství pro manažery a podnikatele

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Sektor služeb
• Průmysl služeb patří v dnešní době mezi klíčová odvětví většiny ekonomik.
• Díky moderním technologiím přecházejí lidé do sféry služeb.
• Podle tabulek zaměstnanosti ve službách zaostává Česká republika za celkovým průměrem Evropské unie o cca 12%. Máme tedy ještě potenciál k rozšíření nabídky služeb.

Definice služeb
„Služba je proces s nehmotným výstupem, který je realizován poskytovatelem služby, a který má za cíl uspokojit nehmotné potřeby zákazníka.“
• Zkráceně: „Služba je proces s nehmotným výstupem.“
• Pod termínem služba si tedy můžeme představit, že se „něco udělá“ pro zákazníka nebo se zákazníkem, aniž by tento dostal nějaký hmotný produkt.
• Zákazník je kdokoli, kdo dostává výstupy z procesu.

Rozdělení služeb
Základní dělení služeb:
- služby komerčního charakteru,
- služby nekomerčního charakteru (nadace, charity, církve, některé státní služby - policie, hasiči, školy apod.).
Další členění dle různých kritérií:
- podle toho, kdo službu provádí,
- podle vztahu služby k výrobkům,
- podle toho, kdo službu hodnotí, atd.
Hodnocení (0x):