Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Vypracované státnicové okruhy - Podniková ekonomika

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
1. Potenciál podniku. Vymezení a objasnění pojmu. Důvody ke studiu potenciálu podniku, využití v podnikové praxi. Pravidla pro poznávání potenciálu. Popis potenciálů podniku - funkční a procesní hledisko. Podnikatelský potenciál. Přístupy k měření potenciálu - kvalitativní popis, stanovení
měřítka. Inovační potenciál. Model inovačního potenciálu podniku (např. dle M. Kováče). Zhodnocení metody GM-Trend.


Potenciál podniku
• potenciál = souhrn schopností, celková schopnost něco udělat, určitý komplex konkurence schopnosti podniku, pravděpodobnost možné změny.
• Potenciálem je, když se firma dokáže znovu dostat do podvědomí svých zákazníků, oslovit je a znova prodávat. Je to možnost, kterou může daná firma využít.
• Potenciál je vlastněn určitým nositelem a ten může nabývat různé formy - přírody živé, přírody neživé, umělé a formy lidského společenství (možné i kombinace)

Pravidla pro rozpoznání potenciálu
1. Proč? - abychom mohli zkoumat potenciál firmy, musíme určit, v jakém intervalu se nachází žádoucí a očekávaná rovnováha zkoumaného systému (interval normality)
2. Proto! - potenciál jako charakteristika jevu » potenciál jako faktor změny » potenciál jako příčina změny » potenciál jako důsledek = změna
3. Čím je větší očekávání vzájemného využití dvou potenciálů, tím je větší jejich vzájemná přitažlivost a naopak, přičemž očekávání lze chápat jako vnímání potenciálu v podobě silné nebo slabé stránky, příležitosti či ohrožení.
4. Čím je větší účelnost a užitečnost reálného spojení (využití) dvou potenciálů, tím je větší pevnost jejich spojení a naopak.
5. Každé reálné spojení dvou podnikatelských potenciálů doprovází jejich závislost.
6. Malá účelnost a užitečnost reálného spojení dvou podnikatelských potenciálů nese vysokou odstředivost k tomuto spojení a naopak.
7. Každý podnikatelský potenciál je obvykle spojen s více podnikatelskými potenciály, a tudíž se nachází v síti.
8. Změna je důsledkem vývoje gravitačního pole.
9. Prostředí permanentně nahrazuje staré příležitosti novými ohroženími, proto nahrazuje své staré slabiny novými silnými stránkami.
10. Příležitost je za určitých okolností ohrožením a naopak.
11. Každý jev v podnikání (resp. společnosti) lze popsat kombinací vnitřních a vnějších sil, charakteristikami času a míry nezvratnosti.
12. Zákon nejsilnějšího a nejslabšího (nejsilnější ovládá slabší, ale nakonec nejsilnějšího ovládne slabší).
Hodnocení (0x):