Registrace | Přihlásit

Prezentace: Úvod do strategického řízení

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
Východiska

• Někteří odborníci odhadují, že rozhodování uskutečňovaná na strategické úrovni řízení ovlivňují úspěšnost podnikání až z 80%.
• V konkrétních přístupech k řešení praktických problémů strategického řízení však již tato shoda zdaleka neexistuje.
• V literatuře lze nalézt značné množství pojetí, přístupů a konceptů strategického řízení, z nichž většinou není možno formulovat obecně platné závěry stran jejich úspěšnosti při praktické aplikaci.

Požadavky na strategii

• Strategie míří do vzdálenější budoucnosti.
• Strategie by měla firmě zajistit specifickou konkurenční výhodu.
• Strategie určuje především základní parametry podnikání, soubor výrobků, služeb, objem výroby, trhy atd.
• Strategie by měla sledovat dosažení souladu mezi aktivitami firmy a jejím prostředím.
• Strategie má stavět na klíčových zdrojích a schopnostech (angl. competencies) firmy.
• Strategie by měla vymezovat základní způsoby zajištění zdrojů potřebných pro realizaci strategie.
• Strategie zásadním způsobem určuje úkoly taktické a operativní úrovni řízení.
• Strategie musí zohledňovat i firemní hodnoty, očekávání „stakeholderů“ a firemní kulturu.

Příklad formulace mise firmy

Naše podnikání musí vždy být:
• V souladu se zákony a s etikou podnikání
• Ohleduplné k životnímu prostředí
Management je povinen:
• Zajistit zaměstnancům firmy zdravé pracovní podmínky a mzdy, umožňující žít jim a jejich rodinám důstojným a zdravým životním stylem
• Podnikání řídit tak, aby pracovníci byli k firmě loajální, aby firma udržovala dobré vztahy se svým okolím a byla z dlouhodobého hlediska zisková.
Hodnocení (0x):