Registrace | Přihlásit

Semestrální práce: Vnější projevy nástrojů společenské odpovědnosti u vybraných firem a jejich vliv na konečného spotřebitele

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Cíl práce

Cílem této práce je analyzovat vnější projevy společensky odpovědného chování (dále jen CSR) u vybraných firem, jak velkých, tak i malých a zjistit jakým způsobem je u těchto firem vedeno a dodržováno. Blíže budou popsány jen vybrané faktory vnějších projevů CSR ze všech třech základních pilířů. Teda z oblasti ekonomické, sociální a environmentální.
Jelikož společensky odpovědné chování působí na stakeholdery, neboli zájmové skupiny, a ty toto chování zpětně také ovlivňují, je nutno podrobit hlubšímu zkoumání i vliv, který tyto nástroje mají na spotřebitele.

Metodika
Teoretická část práce je zpracována na základě informací dostupných v odborné literatuře a doplněna o poznatky dostupné na internetu. Literární rešerše poskytuje teoretická východiska k problematice CSR a v praktické části je na tyto poznatky navázáno.
V praktické části je provedena analýza šesti firem z oblasti zpracovatelského průmyslu. Každá z těchto firem je definována podle CZ-NACE. Zdrojem informací o samotných organizacích byly sekundární data. Na základě pilířů CSR byly zvoleny kritéria, podle kterých byly firmy hodnoceny.
Výstupem práce je interpretace zjištěných výsledku výzkumu, konkrétně informování o použitých nástrojích CSR. Tyto informace budou souhrnně zobrazeny v hodnotící tabulce.
Tabulka byla zpracována v rámci týmového brainstormingu. Jako první byl určen poměr, v jakém budou váhy mezi jednotlivé pilíře rozděleny. Vzhledem k tomu, že zpracovatelský průmysl se podílí na celkovém znečistění v některých publikacích uváděných i nadpoloviční většinou na celkovém znečistění, byla největší váha přiřazena ekologickému pilíři. Dále byli určeny faktory jednotlivých oblastí CSR, ke kterým byly rozděleny váhy. Každý z členů zpracovatelského týmu ohodnotil všechny firmy, z čehož se následně udělaly průměry, které jsou uvedeny v tabulce. Jednotlivá kritéria budou u všech firem bodově ohodnocena.
Hodnocení (0x):