Registrace | Přihlásit

Skripta: Soudobé teorie vzdělávání - vybrané kapitoly

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
Analytické myšlení - myšlenkový postup/proces spočívající v rozložení poznávaného předmětu nebo jevu na jednotlivé části či jednodušší prvky s cílem vymezit podstatné znaky. Jedná se o rozbor, rozklad, postup od abstraktního ke konkrétnímu

Behaviorismus - psychologický směr, zabývající se chováním subjektů na základě studia odpovědí na stimuly. Základem studia je vnější chování jedince, zdůrazňující pojmový rámec podnět-reakce

Determinismus - názor o nutné příčinné podmíněnosti všech událostí, všeobecné zákonitosti příčiny a následku
Dichotomie - dělení na dvě části, skupiny, třídění do dvou skupin
Divergentní myšlení - způsob myšlení, opírající se o správné řešení problému více možnými způsoby
Elitářství - směr výchovy, upřednostňující jedince nebo skupiny před ostatními na základě schopností, vědomostí, ekonomického hlediska, apod.
Epistemologie - teorie poznání, gnozeologie, noetika
Humanismus - kulturněhistorický směr renezance, uznávající hodnotu člověka a lidskosti
Interiorizace - zvnitřnění, přijetí zkušenosti do psychiky jedince
Intuice - tušení, schopnost postihnout jevy a děje
Komplementárnost - doplňkovost dějů, jevů
Kognitivita - schopnost realizovat poznávací procesy (vnímání, paměť, představivost, myšlení)
Hodnocení (0x):