Registrace | Přihlásit

Přednášky: Všechny přednášky z Marketingu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
ÉRY TRHU
ÉRA PŘEŽITÍ
- nejdelší období od počátku výroby až po počátek průmyslové revoluce (okolo roku 1750)
- charakteristický rys této éry - všechny výrobní a obchodní aktivity jsou podřízeny po dlouhou dobu především zachování existence
- jde o přežití jednotlivce (samozásobitele)
PRODUKTIVNÍ ÉRA
- začíná nástupem průmyslové revoluce (zhruba 1790) - končí kolem roku 1950
- důraz je hlavně na produkci, výroba se koncentruje, specializace, zapojení strojů
- došlo k obrovskému zvýšení schopnosti vyrábět, zvýšila se nabídka zboží na trhu, klesaly výrobní náklady, a tím i ceny, zvýšila se dostupnost zboží pro spotřebitele
- co do rozmanitosti byla nabídka stále chudá a nadále zaostávala za poptávkou
SPOTŘEBITELKÁ ÉRA
- období 50. let 20. století
- hlavním činitelem je spotřebitel » začíná si vybírat
- zapojení vědy, diferenciace produktu
- trvá dodnes, dochází k nasycení trhu a začíná konečně převyšovat nabídka nad poptávkou
- o zachování existence jde tentokrát výrobci (firmám) a přežije pouze ten výrobce, který umí najít svého zákazníka a dostatečně umí uspokojit jeho potřeby
DEFINICE MARKETINGU
Marketing je proces plánování a realizace koncepcí, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb s cílem dosáhnout takové směny, která uspokojí požadavky jednotlivců a organizací. (Americká marketingová asociace) -> pojítko mezi dvěma stranami (zákazníci a organizace)
Hodnocení (0x):