Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Vypracované skúškové otázky z predmetu Marketingový výskum

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Co je účelem MAV? Pravidla MAV?
- musí se provádět objektivně v souladu se zavedenými zásadami, musí být vždy v souladu s národní a mezinárodní legislativou platnou v zemích, kde se daný výzkumný projekt provádí
- maximalizace zisku, pomáhá poznat zákazníka, dodavatele

Co je MAV?
- proces zaměřený na sběr dat, jejich analýzu a vyhodnocení výsledků potřebných k řešení určitého problému
- typy:
a) stálý x příležitostný
b) interní x externíc) primární x sekundární
d) kvalitativní x kvantitativní

Stálý výzkum
- průběžný výzkum
- identifikuje změny, trendy, měří prodejnost, umožňuje předvídat
- panelové výzkumy- stejný vzorek 1x ročně(např)
Příležitostný výzkum
-nárazově při nějaké potřebě, Inko o nových příležitostech, okolnostech,stavech, většinou info na míru

Kvantitativní výzkum
- jeho předmětem je zjištění četnosti určitého stavu nebo jevu
- účelem je získat číselné údaje - bývají sledovány v naturáliích nebo peněžních jednotkách
- všechna data musí mít stejný obsah a shromážděna za stejné období
- počet jednotek souboru musí být dostatečně velký, aby bylo možno kombinovat znaky mezi sebou a sledovat závislost (dostatečný počet respondentů a reprezentativnost jejich výběru)
- na základě výsledků výzkumu se snažíme s určitou chybou odhadnout skutečnou hodnotu sledovaného objektu
- zkoumání nezávislosti dat
Hodnocení (0x):