Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Marketingové řízení - vypracované okruhy ke zkoušení

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
1. Vývoj trhu a marketingu - tradiční a moderní pojetí trhu (zákazník 21. století). Zákazník - psychologický proces zákazníka, přístupy k uspokojování potřeb zákazníka, charakteristika českého zákazníka, model spotřebního chování (Howard a Shetha ), zjišťování spotřebního klimatu (test tržní situace, tržní barometr, index spotřebitelské důvěry), hodnotový management, ECR, ECSI.
Tradiční pojetí trhu
Vztahy k zákazníkům
• hlavní důraz je kladen na prodej a produkt
• realizace masového nediferencovaného marketingu
• orientace na výrobky a prodejní obrat
• cílem je zvýšit objem prodejů, získat nové zákazníky, zvýšit podíl na trhu, poskytovat služby jakýmkoli zákazníkům
• komunikace probíhá prostřednictvím médií
• podnik se zaměřuje na standardizované produkty
Vztahy k obchodním partnerům
• zodpovědnost za vztahy k obchodním partnerům mají oddělení prodeje a marketingu
• podniky působí na trhu samostatně
Vztahy k okolnímu světu
• podnikání na tuzemském trhu
• hlavním cílem marketingu je zisk
• obchodování probíhá klasickými formami
Hodnocení (0x):