Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Studijní materiály - Strategický management

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Proces strategického managementu
Fáze (5):
1. Definice podniku a stanovení strategického plánování ↔ znovudefinování, jak je zapotřebí
2. Stanovení strategických cílů a výkonnostních úkolů ↔zkorigovat, jak je ..
3. Formulace strategie k dosažení cílů a úkolů ↔ přeformulovat …
4. Vypracování a plnění strategického plánu ↔ přepracovat, jak je zapotřebí
5. Vyhodnocení plnění plánu, přeformulování či jeho realizace ↔ vracet se k 1-4, jak je zapotřebí

Okolní podmínky - sociální, politické, kulturní, legislativní
SWOT analýza, marketing - určení disponibility zdrojů = analýza příležitostí a hrozeb

Strategie podle Webera (učí na VŠE) = chování organizace, dlouhodobý program, alokace zdrojů
- je zde zahrnut prvek dlouhodobosti - jde o dosažení komparativní výhody před konkurencí (cíl strategického řízení)

Dva základní druhy strategického managementu - klasifikace podle vztahu ke konkurenci:
- pravé (antagonismus) - likvidace, pohlcení konkurence
- nepravé (kultivovanost) - fungujeme lépe než konkurence

Strategický management = tvorba a realizace strategií
dvě podoby strategií:
- 1) vývoj ekonomického organismu - je to změřitelné (kolik toho prodáme, jaké budeme mít náklady)
- 2) tvorba metod pro vývoj ek. organismu = strategie řízení

Strategie řízení:
- exogenní (využíváme vnějšího prostředí, velmi důležité pro inovace)
- endogenní (využívá vnitřních rezerv podniku)

3 podoby vývoje ek. organismu:
1) podnik na vzestupu → podpořit
2) podnik statický → udržet
3) podnik v poklesu → pokles může být strategickým cílem, nebo způsobeno okolnostmi trhu
Hodnocení (0x):