Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Vysvětlené pojmy k státní závěrečné zkoušce - Marketing a Management

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1) Srovnávací reklama
je jakákoli reklama, která přímo nebo nepřímo označuje jiného soutěžitele nebo jeho zboží či službu. Za určitých podmínek je přípustná, v opačném případě jde o nekalosoutěžní jednání. Upravena je v ustanovení § 2980 občanského zákoníku.
Přípustná je jen tehdy, pokud:
• není klamavá,
• srovnává-li jen zboží a službu uspokojující stejnou potřebu nebo určené ke stejnému účelu,
• srovnává-li objektivně jednu nebo více podstatných, důležitých, ověřitelných a příznačných vlastností zboží nebo služeb včetně ceny,
• srovnává-li zboží s označením původu pouze se zbožím stejného označení,
• nezlehčuje-li soutěžitele, jeho postavení, jeho činnost nebo její výsledky nebo jejich označení ani z nich nekalým způsobem netěží, a
• nenabízí-li zboží nebo službu jako napodobení či reprodukci zboží nebo služby označovaných ochrannou známkou soutěžitele nebo jeho názvem.

2) Franchising
• smluvně upravená kooperace právně i hospodářsky samostatných podniků
• poskytovatel franchisy poskytuje příjemci právo prodávat statky a služby pod stanovenou obchodní značkou. Poskytuje mu dále: metody a techniky provozu, výrobní postupy, receptury, dodávané zboží, koncepci marketingu, školení personálu
• příjemce se naproti tomu zavazuje platit jednorázový nebo opakovaný poplatek a používat předepsané metody obchodního vedení
• poskytovateli dává tento druh spojení možnost expanze při nízké potřebě startovacího kapitálu
• příjemce má výhodu okamžité znalosti know-how a konkurenceschopnost
Hodnocení (0x):