Registrace | Přihlásit

Diplomová práce: Motivační program a jeho uplatnění ve vybraném podniku

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Motivace pracovníků je jednou z podmínek dosažení úspěchu organizace. Pouze zaměstnanec s dostatečnou motivací podává efektivní pracovní výkon a výrazněji přispívá ke zlepšení hospodaření podniku. Nalezení optimálního přístupu k motivaci pracovníků je velmi složitým úkolem, který nelze vyřešit využitím jednoho obecného přístupu. Každý pracovník má specifickou osobnost a jeho motivace je ovlivněna různými faktory. Organizace musí tyto odlišnosti respektovat a vytvořit optimální motivační program, který přispěje k udržení konkurenceschopnosti na trhu. Tato práce se zabývá problematikou přístupu k motivaci ve vybraném podniku.

Primárním cílem práce je provést analýzu stávajících přístupů k motivaci pracovníků a navrhnout motivační program. Mezi dílčí cíle patří především vymezení základních pojmů souvisejících s motivací (z pohledu odborné literatury) a identifikace moderních trendů pracovní motivace.
Struktura práce je rozčleněna do několika základních kapitol. Po úvodní části následuje přehled literatury vztahující se k problematice motivace.

V rámci přehledu jsou podrobně rozebrané základní pojmy jako motivace, pracovní motivace, motivační programy nebo moderní trendy v motivaci pracovníků. Pozornost je věnována zejména vztahu mezi motivací a pracovní výkonností. Čerpáno je z celé řady publikací a dalších odborných zdrojů (periodik) od tuzemských, ale i zahraničních autorů. Kapitola Metodika charakterizuje postupy a metody práce, které povedou k naplnění primárního a dílčího cíle práce. Charakteristika vybrané organizace spočívá v představení základních informací o společnosti Jatky Hradský, s. r. o. Pozornost je věnována především představení hlavního předmětu činnosti a charakterizování personální práce v podniku. Stěžejní součást práce je tvořena pátou kapitolou - Vlastní práce. V jejím rámci dochází k praktické aplikaci teoretických poznatků o motivaci na konkrétní podnik, charakterizování aktuálního motivačního programu organizace, provedení primárního sběru dat mezi zaměstnanci podniku a využití získaných informací k sestavení vlastního návrhu nového motivačního programu. Zjištěné poznatky shrnuje závěrečná část práce.
Hodnocení (0x):