Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Vypracované testové otázky z předmětu Pedagogika volného času

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Jak lze definovat volný čas?
Opak doby nutné práce a povinností a doby nutné k reprodukci sil. Čas, se kterým můžeme nakládat podle svého uvážení a na základě svých zájmů.
Volný čas je: odpočinek, rekreace, zábava, zájmové činnosti, zájmové vzdělávání.
Volný čas není: uložené vzdělávání, jídlo, spánek, základní péče o zevnějšek a osobní věci.
Svoboda výběru, dobrovolnost, uspokojení, radost, autonomie, aktivita, seberealizace.
Volný čas z pozitivního hlediska - disponibilní doba, relativní svoboda. Z negativního hlediska se jedná o zbývající čas po práci, který má regenerační a konzumní funkci.

Co pro nás volný čas znamená? Co my sami chápeme jako volný čas?
Mám relativní svobodu, v době svého volného času si ráda odpočinu u knihy, jen tak sedím v tichu, dělám věci, které mě baví, aniž bych přemýšlela nad tím co mám a nemám hotové, na chvilku si najdu čas jen pro sebe a pro to, co mě baví.

V jakém vztahu k volnému času jsou povinnosti?
Povinnost je uložené vzdělávání, provoz domácnosti, jsou to věci, které musíme dělat i přesto, že se nám nechce, nemáme z toho takovou radost, něco co prostě patří k životu, musíme i když se nám zrovna nechce a některé věci nebo úkony děláme s nechutí. Souvisí i s povinnostmi pracovními, psaní úkolů do školy.

Jak lze definovat čas pracovní, čas vázaný a čas polovolný?
Čas pracovní - čas strávený pracovní výdělečnou činností (popisem práce je dáno co a kdy se
má udělat)
Čas vázaný - cesta do práce, čas na jídlo, hygiena; není časově vymezen
Čas polovolný - kutilství, baví mě to a je to užitečné; činnosti jsou spontánní, nezištné

Jaký vztah vnímáme mezi pojmy hra - učení - zájmová činnost - práce?
Činnosti, které do volného času nepatří se mohou stát zálibou.
Hodnocení (0x):