Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Vypracované zkouškové otázky z předmětu Komunikační systémy BOM

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Informační podpora řízení. Procesy řízení. Zdroje zpráv. Telekomunikace. Dokumentace spojení v bezpečnostních sborech
Problematika krizového řízení je značně složitá. Pracuje se zde s lidmi, materiálními, finančními a dalšími prostředky. Existuje celá řada možných řešení a postupů vedoucích k požadovaným cílům:
- Snížit riziko vzniku nežádoucí mimořádné události / krizové situace
- Zmírnit následky již nastalé mimořádné události / krizové situace
- Efektivně zabezpečit návrat postižené oblasti či organizace do běžného "normálního" stavu.
Procesy řízení
Administrativní proces řízení - podporuje vyřizování běžných každodenních rutinních činností administrativního charakteru. Procesy bývají dobře strukturované, jednoduché, pouze s malým počtem alternativních možností a obvykle spojené s formuláři nebo jinými dokumenty.
Účastníkem - většinou ale pouze příležitostným - může být téměř každý v organizaci. Není požadována vysoká průchodnost ale spíše vysoká dostupnost. Příklady takovéhoto procesu jsou vystavení objednávky, registrace vozidla, vyřízení reklamace apod.
Ad hoc proces řízení - představuje procesy, jejichž průběh není předem popsán ani standardizován. Tyto procesy jsou většinou unikátní, definované samotnými účastníky v okamžiku potřeby, důležitá je tak snadná definovatelnost a dynamická modifikovatelnost procesu, nevyžaduje se vysoká průchodnost. Celý proces je jedinečný, účastník se ale podílí na řadě podobných opakovatelných podprocesů. Příkladem ad hoc procesu například vyřízení nestandardní reklamace.
Kolaborativní proces řízení - je zaměřeno především na řízenou spolupráci účastníků procesu. Procesy jsou typicky dynamické a spíše méně strukturované, naplněné kreativní činností účastníků. Průchodnost nebývá rozhodující. Příkladem může být tvorba dokumentace.
Produkční proces řízení - podporuje především podnikové a firemní procesy, které vytváří produkt nebo přidanou hodnotu k produktu. Procesy bývají podrobně strukturované, formalizované a kvůli velmi častému opakování také výrazně optimalizované. Důraz je kladen na vysokou průchodnost vedoucí k vysoké produktivitě
Zdroje zpráv - Lidé, stroje, nosiče.Na jejich přenos je zpravidla využitý akustický signál (zkoumá akustika) je to část fyziky (vědný a technický odbor) zaobírá mechanickými kmity a vlnami v plynných, kapalných a tuhých prostředích, jejich vznikem, šířením a detekcí.
Telekomunikace - Vědní a technické odvětví sdělovací techniky vytvářející technické, praktické a systémové podmínky pro realizaci veřejných komunikačních sítí pro přenos informací mezi dvojicemi nebo skupinami účastníků oběma směry dialogovým způsobem.
Hodnocení (0x):